روفرشی کشدار

آیا روفرشی کشدار جمع میشه؟ چکار کنیم روفرشی جمع نشه؟

آیا روفرشی کشدار جمع میشود

آیا روفرشی کشدار جمع میشه؟ برای پاسخ به این سوال، در همین ابتدای این نوشته از روفرشا باید بگوییم که روفرشی کشدار باکیفیت و مناسب، به هیچ عنوان و در هر شرایطی جمع نمی‌شود. این روفرشی‌ها دارای کش‌های بسیار محکمی در زیر و چهار گوشه روفرشی هستند که مانه جمع شدن روفرشی می‌شود.

یکی از دلایل چسبندگی روفرشی کشدار به فرش، به دلیل لایه نازک تعبیه شده در ریز روفرشی است. این لایه نازک، به پرزهای فرش می‌چسبند و مانع از تکان خوردن آن می‌شوند. از طرفی وجود پارچه اطراف فرش و کش های موجود در وسط و دورتادور روفرشی، به ثابت ماندن کاور فرش روی فرش کمک می‌کند.

 

از طرفی زمانی که شما مشغول جارو کشیدن هستید، کاملا به فرش می‌چسبند و به همان شکل اولیه باقی می‌مانند. بنابراین اگر از راه رفتن روفرشی‌های ساده روی فرش خود خسته شده‌اید، روفرشی کشدار گزینه مناسبی برای شما است. فقط توجه داشته باشید که در برخی از شرایط‌های خاص، امکان جمع شدن این روفرشی هم وجود دارد.

چرا روفرشی کشدار جمع میشه

به طور کلی اگر همه موارد به صورت استاندارد و با کیفیت استفاده شده باشد، امکان جمع شدن روفرشی وجود ندارد. اما گاهی اوقات به دلیل های زیر، امکان جمع شدن روفرشی هم وجود دارد:

۱. پوسیدگی روفرشی

شستشو مداوم و نادرست روفرشی، سبب آسیب به بافت و کش‌های موجود در کاور فرش می شود. با از بین رفتن کیفیت روفرش، امکان از دست رفتن کش و لغزندگی آن وجود دارد. بخاطر عمین پیشنهاد می‌کنیم که روفرشی کشدار را با آب ولرم و کمتر از ۴۰ درجه سانتی گراد و مواد شوینده مناسب شستشو دهید. این کار سبب تضمین سلامت بیشتر روفرشی می‌شود و از پوسیدگی آن جلوگیری میکند.

۲. کیفیت پایین کش

اصلی‌ترین عامل برای نگهداری روفرشی روی فرش، کش های به کار رفته در آن است. کش‌هایی که در اطراف و زیر روفرشی قرار دارد، باید کیفیت بالایی داشته باشد. نباید استحکام خود را از دست ندهد. اگر کش های نامناسبی در روفرشی باشد، بعد از چند بار استفاده پوسیده و کنده می شود. بنابراین امکان جمع شدن روفرشی را هم فراهم می‌کند.

مطالب مرتبط: روفرشی کشدار طوسی

۳. کیفیت نامناسب کاور فرش

یکی از موارد مهم که باعث جمع شدن روفرشی می شود، کیفیت پایین پارچه و بکار رفته در آن است. روفرشی کشدار با استفاده از نخ‌های مختلفی ساخته می‌شوند؛ اما باید بدانید که هر جنسی هم برای روخت این مدل روفرشی مناسب نیست.

 

آیا روفرشی کشدار جمع میشه

 

اکثر کاور فرش اصولا بافت ضخیم تری نسبت به روفرشی های عادی دارند. مثلا بیشتر از جنس مخمل و ترکیب آن با نخ های دیگر تولید می‌شوند. بیشتر جنس‌هایی که برای این مدل استفاده می‌شوند، مخمل ابریشم، مخمل زرکدار، ابریشم و مخمل دو شانل است. بنابراین حتما از کیفیت و نوع پارچه این مدل روفرشی اطمینان پیدا کنید.

 

مطالب مرتبط: نظرات مردم در مورد روفرشی کشدار

 

به طور کلی روفرشی کشدار به هیچ عنوان روی فرش جمع نمی‌شوند؛ اما با توجه به دغدغه خانم‌ها درباره جمع شدن روفرشی کشدار، تمامی نکات مهم درباره احتمالات کم جمع شدن آن را بیان کردیم. توجه داشته باشید که برای اطمینان از کیفیت نوع پارچه و کش‌های استفاده شده در آن، به سراغ تولید کنندگان معتبر در این زمینه باشید.

چکار کنیم روفرشی جمع نشه

معمولاً روفرشی از یک طرف که جهت خواب فرش هست جمع می‌شود. اگر می‌توانی حتی یک گوشه را زیر پایه مبل یا هر چیز دیگری فیکس کنید که تکان نخورد. بهتر است همان طرف روفرشی که جمع می‌شود را زیر پایه‌های مبل قرار بدهید. از بقیه طرف‌ها هم که بخاطر خواب فرش و اصطکاکش هیچ وقت جمع نمی‌شود.

یک روش دیگه برای جمع نشدن روفرشی، استفاده از گیره‌های نگهدارنده روفرشی است. این گیره‌ها در چهار طرف فرش قرار می‌گیرد و سبب نگهداری روفرشی و فیکس شدن آن روی فرش می‌شود.

بهترین و تضمینی‌ترین کاری که می‌توانید برای جمع نشدن روفرشی انجام دهید، خرید روفرشی کشدار است. چرا که دیگر نیازی به گذاشتن وسایل سنگین روی روفرشی یا پرداخت هزینه اضافی برای خرید گیره ندارید. از طرفی نگرانی شما بابت شکستن گیره‌های نگهدارنده هم کاملا از بین می‌رود.

مطاب مرتبط: قیمت و خرید روفرشی کشدار

کلام آخر

هیچ کسی علاقه‌ای به جمع شدن متوالی روفرشی و به هم خوردن نظم خانه خود ندارد. از طرفی چروک شدن روفرشی هم امری طبیعی محسوب می شود. همین موضوع سبب شده است که ما برای رفع دغدغه‌ها و نیازهای شما، به دنبال راه‌های کاربردی برای جلوگیری از این اتفاق باشیم. با توجه به تمامی موارد، روفرشی کشدار، گزینه مناسب تری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *